پایان نامه کارشناسی رشته کنترل کیفیت با عنوان بررسی QFD و پیامدهای آن

پایان نامه کارشناسی رشته کنترل کیفیت با عنوان بررسی QFD و پیامدهای آن

بررسی QFD و پیامدهای آن
گسترش کارکرد کیفی
گسترش عملکرد کیفیت
QFD چیست
پیامدهای QFD
دانلود پایان نامه رشته کنترل کیفیت
دانلود پایان نامه کنترل کیفیت
دانلود پایان نامه صنایع

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته کنترل کیفیت با عنوان بررسی QFD و پیامدهای آن

 

*آپدیت جدید در قالب 20 صفحه اضافه شد.در این آپدیت به تشریح بیشتر مباحث پرداخته شده است.

 

مقدمه

با شروع انقلاب صنعتی و به موازات پیشرفت تمدن بشر، محصولات و وسایل ساخت  انسان نیز پیچیده ترشد . چند هزار سال قبل،یك جنگجوبرای ساخت زره جنگی خود ، ضمن مراجعه مستقیم به آهنگر شهر، سفارش خودرا به صورت حضوری و شفاهی برای وی عنوان می نمود و آهنگر نیز به طور مستقیم و بدون هیچ واسطه ای ، خواسته های مشتری را دریافت كرده ، محصولی مطابق آنچه كه مورد نظر وی بود ، تولید و عرضه می كرد .علاوه بر مورد فوق ، عدم گسترش تجارت جهانی به شكل كنونی و تولید و عرضه محصولات در سطح بسیار محدودتر از آنچه كه امروز شاهدآن می باشیم باعث شده بودكه طراحی ، ساخت وفروش محصولات ، بدون هیچ مشكل خاصی انجام پذیرد . اما آیا امروزه و در آغاز قرن بیست و یكم با پیچیدگی روزافزون محصولات تولیدی و فروش آنها در سظح بسیار گسترده ، باز هم می توان از الگوهای گذشته پیروی نمود ؟ پاسخ سوال فوق بدون هیچ شك وشبهه ای منفی می باشد ؛ اما آیا تا كنون به فكر راه حلی برای دریافت وتحلیل خواسته های مشتریان خود بوده ایم ؟ 

 

ابزار مناسب برای كاهش میزان تغییرات محصول در فرآیند طراحی و تولید آزمایشی چیست ؟

طراحی محصولات و خدمات جدید ، مستلزم كار گروهی وتلاش همه جانبه از سوی مسئولان واحدهای مختلف سازمان از جمله بازار یابی ، فنی و مهندسی ، تولید ، فروش ، خدمات پس از فروش و …  می باشد ؛ اما زبان مشترك مجموعه مذكور چیست ؟ مسئولان واحد بازار یابی برای انتقال خواسته های كیفی مشتریان چگونه وباچه ابزاری بامهندسان طراح محصول ارتباط برقرارمیكند؟

 

پاسخ مناسب به تمامی موارد فوق ، در استفاده مؤثر و مناسب از روش QFD نهفته است .QFD به عنوان یكی از روشهای مهندسی كیفیت ، از مطالعه بازار و شناسایی مشتریان محصول شروع شده ، در فرآیند بررسی و تحلیل خود ، ضمن شناسایی خواسته ها و نیاز مندیهای مشتریان ، سعی در لحاظ نمودن آنها در تمامی  مراحل طراحی و تولید را دارد .

 

به بیان دیگر ، فلسفه استفاده از QFD ، اعمال و لحاظ نمودن خواسته های كیفی مشتری در مراحل  مختلف تكوین محصول می باشد . بنا بر این تمامی خصوصیات و مشخصات طراحی محصول با توجه به نقطه نظرات مشتری و مصرف كننده آن حاصل می شود و نقش كارشناسان سازمان در طراحی محصول و خدمت جدید ، چیزی فراتر از یك مترجم نمی باشد ؛ مترجمانی كه با استفاده از روشی به نام QFD خواسته های مشتریان را به مشخصات كمی قابل ملاحظه در داده های طراحی تبدیل می كنند . QFD یك ابزار كیفیتی پیشرفته است كه هدف آن افزایش سهم بازار از طریق جلب رضایت مشتریان واقعی محصول می باشد .

 

همانگونه كه پیشتر عنوان شد ، توسعه و ایجاد یك زبان مشترك بین واحدهای مختلف سازمان ، از جمله منافع بسیار با ارزش و اساسی QFD می باشد . اغلب اوقات به واسطه عدم استفاده از یك چنین فرهنگ و زبان مشترك و به دلیل تعدد مراحل فرآیند طراحی محصول نهایی طراحی شده با محصول مورد نظر مشتری ،‌ متفاوت است . لذا QFD ضمن توسعه فهرستی ازلغات و اصطلاحات فنی مورد نیاز ، از آنها در هر یك از مراحل فرآیند طراحی استفاده مینماید .QFD با تكوین یك فرآیند طراحی منطقی ، نسبت به ایجاد و خلق كیفیت در محصول اقدام می نماید .واقعیت این است كه معمولا مشتریان در ارزیابی های مربوط به محصول ،نیازهای ذهنی(1) خود رامطرح میكند و QFD با استفاده از طیف وسیعی از روشها و ابزار مختلف ، به طور سیستماتیك این نیاز ها را به خواسته های عینی طراحی تر جمه و تبدیل می نماید . در مرا حل بعدی ، نیاز های طراحی به نحو بسیار مناسب و مؤثری در تمامی قسمتهای مرتبط مورد استفاده قرار گرفته ، بدین ترتیب زنجیره كاملی از فعالیتها به طور یكپارچه برای رسیدن به هدف نهایی (رضایت مشتری) در تلاش خواهند بود .

 

 

 

کلمات کلیدی:

QFD

TQM

کیفیت

مشتری

گسترش کارکرد کیفی

گسترش عملکرد کیفیت

Quality Function Deployment

 

 

 

 فهرست مطالب

فصل اول: مبانی QFD 1

1-2)  دیدگاههای مختلف كیفیت 2

1-3)  معرفی QFD 2

1-4)  تعاریف QFD 3

1-5)  روش QFD و مزایای آن 4

1-6)  تاریخچه QFD 6

1-7) مواردی از استفاده مؤفقیت آمیز QFD 8

1-8) QFD و افزایش كارایی 10

1-9) معرفی  QFD به سازمان 12

1-10) موارد تكمیلی در مورد روش QFD 15

1-11-1) اعضاءگروه QFD 15

1-11-2) اصولی كه برای گروه QFD صادق می باشند : 16

1-11-3) QFD به عنوان سیستم طرحریزی 16

1-11-4) QFD  و تكنیك چه چیزی / چگونه 17

1-11-5) بهسازی مستمر كیفیت 17

1-11-6) جایگاه QFD در فرآیند كلی نشان دهنده ابزارهای TQM 19

 

فصل دوم:درک مشتری و  خواسته های او 21

2-1) مقدمه 22

2-2) مرور اجمالی یك پروژه QFD 23

2-3) بررسی مقدماتی ندای مشتری با استفاده از جداول VOCT 25

2-4) طبقه بندی و سازماندهی خواسته های مشتری 28

2-4-1) مراحل تهیه نمودار  “ وابستگی بین عوامل ” 29

2-4-2) مراحل تهیه نمودار “ درختی ” 31

2-5) مدل كانو 34

2-5-1) الزامات اساسی 34

2-5-2) الزامات عملكردی 35

2-5-3) الزامات انگیزشی  37

2-6) سؤالهای دوگانه كانو 38

 

فصل سوم:خانه کیفیت 42

3-1) مقدمه 43

3-2) مراحل تكمیل خانه كیفیت 44

3-2-1) تعیین خواسته ها و الزامات كیفی مشتریان (WHATs) 45

3- 2-2)  اولویت  بندی نیازهای كیفی 49

3-2-3) تعیین میزان ارتباط میان خواسته ها و الزامات كیفی مشتریان و مشخصه های فنی در ماتریس ارتباطات 50

3-2-4) ارزیابی رقبا بادر نظر گرفتن الزامات فتی و مهندسی 51

3-2-5) اولویت بندی مشخصه های فنی و مهندسی محصول 51

3-2-9 ) بررسی رابطه مشخصه های فنی و مهندسی محصول با یكدیگر 52

3-2-10) تعیین مقادیر هدف برای خصوصیات فنی 53

3-3) مفاهیم قابل استخراج از خانه كیفیت 54

3-4) باز بینی خانه كیفیت 57

تشریح دیدگاه 68

 

فصل چهارم: چهار مرحله ای QFD 78

4-1) رویكرد چهار مرحله ای QFD 89

4-2) تشریح روش چهار مرحله ای 90

4-2-1) مرحله یك : طرح ریزی محصول 95

4-2-2) مرحله دو : طراحی محصول 98

4-3-4) مرحله چهار : برنامه ریزی كنترل فرایند 99

توانایی تشخیص مشكلات 101

نتیجه گیری 103

منابع و مأخذ: 105

 

 

دانلودپروژه کارآموزی شبکه های کامپیوتری

دانلودپروژه کارآموزی شبکه های کامپیوتری کلمات کلیدی : دانلودپروژه کارآموزی شبکه های کامپیوتری رفتن به سایت اصلی نام فایل : پروژه کارآموزی شبکه های کامپیوتری فرمت : .DOC تعداد صفحه/اسلاید : 26 حجم : 87 مگابایت شبكه: يك شبكه در…

پرسشنامه بررسی رابطه ابعاد مختلف اعتماد روی وفاداری در شرکتهای خدماتی

پرسشنامه بررسی رابطه ابعاد مختلف اعتماد روی وفاداری در شرکتهای خدماتی پرسشنامه ابعاد مختلف اعتماد پرسشنامه وفاداری در شرکتهای خدماتی پرسشنامه وفاداری در شرکتهای خدماتی پرسشنامه ابعاد مختلف اعتماد در شرکتهای خدماتی پرسشنامه رابطه اعتماد با وفاداری پرسشنامه رابطه اعتماد…

پرسشنامه ارزیابی علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری

پرسشنامه ارزیابی علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند آکر پرسشنامه ارزش ویژه برند مدل آکر پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند پرسشنامه ارزش برند پرسشنامه…

مبانی نظری مطالعه آزمایشگاهی آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L شکل

مبانی نظری مطالعه آزمایشگاهی آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L شکل عمق آبشستگی آبشستگی موضعی آبشکن های L شکل فاصله بین آبشکن ها حفاظت دیواره خارجی رودخانه ها مبانی نظری آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L شکل مبانی…

بررسی معامله با آلات قمار و آثار آن

بررسی معامله با آلات قمار و آثار آن معامله با ابزارآلات قمار آثار معامله با ابزارآلات قمار معامله با ابزارآلات قمار در فقه ادله حرمت معامله با آلات قمار معامله با ابزارآلات قمار در حقوق مستندات فقهی و حقوقی معامله…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره جسمانی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره جسمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خودپنداره جسمانی مبانی نظری خودپنداره جسمانی پیشینه تحقیق خودپنداره جسمانی پیشینه داخلی خودپنداره جسمانی پیشینه خارجی خودپنداره جسمانی پیشینه پژوهش خودپنداره جسمانی پیشینه نظری خودپنداره جسمانی…

گزارش کارآموزی رشته سخت افزار و الکترونیک با عنوان نحوه کار یک دستگاه فتوکپی و تعمیرات بردهای الکترونیکی

گزارش کارآموزی رشته سخت افزار و الکترونیک با عنوان نحوه کار یک دستگاه فتوکپی و تعمیرات بردهای الکترونیکی تعمیرات بردهای الکترونیکی دانلود گزارش کارآموزی رشته سخت افزار و الکترونیک با عنوان نحوه کار یک دستگاه فتوکپی و تعمیرات بردهای الکترونیکی…

طراحی سیستم ترمز و اصول سیستم ترمزها در بررسی انواع آن

طراحی سیستم ترمز و اصول سیستم ترمزها در بررسی انواع آن سیستم ترمز انواع سیستم ترمز طراحی سیستم ترمز مقایسه بین سیستم های ترمز طراحی سیستم ترمز و اصول سیستم ترمزها در بررسی انواع آن دانلود پایان نامه سیستم ترمز…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 38 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 38 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه…

پاورپوینت بررسی انواع روش‌هاي مدرن تأمين مالي در شهرداري ها

پاورپوینت بررسی انواع روش‌هاي مدرن تأمين مالي در شهرداري ها کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی روش‌هاي تأمين مالي در شهرداري ها پاورپوینت تأمين مالي در شهرداري ها روش‌های تأمین مالی روش های مبتنی بر بدهی روش‌های مبتنی بر سرمایه تأمین…

بررسی و اولویت بندی عوامل موفقیت مدیریت دانش در کتابخانه

بررسی و اولویت بندی عوامل موفقیت مدیریت دانش در کتابخانه مقاله مدیریت دانش مقاله استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش عوامل كلیدی اجرای موفق مدیریت دانش مقاله عوامل موثر استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در کتابخانه پیاده سازی…

آزمایشگاه مکانیک خاک آزمایش تعیین Gs خاک یا وزن مخصوص مصالح دانه ای با وزن مخصوص بزرگتر از یک درقالب فایل word در 10 صفحه قابل ویرایش با شکل

آزمایشگاه مکانیک خاک آزمایش تعیین Gs خاک یا وزن مخصوص مصالح دانه ای با وزن مخصوص بزرگتر از یک درقالب فایل word در 10 صفحه قابل ویرایش با شکل کلمات کلیدی : آزمایشگاه مکانیک خاک آزمایش آزمایشگاه مکانیک خاک آزمایش…

شناسایی دلایل انحراف در مصرف تسهیلات و مطالبات معوق

شناسایی دلایل انحراف در مصرف تسهیلات و مطالبات معوق پایان نامه مطالبات معوق انحراف در تسهیلات در بانک صادرات مطالبات معوق بانک صادرات دانلود پایان نامه مطالبات معوق عوامل موثر بر انحراف در تسهیلات عوامل موثر بر ایجاد مطالبات معوق…

ارتباط بین مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی

ارتباط بین مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه اثربخشی سازمانی بررسی وضعیت مدیریت دانش در گمرک استقرار مدیریت دانش در گمرک کیش پیاده سازی مدیریت دانش در گمرک کیش پایان نامه رابطه بین مدیریت دانش…

ارزیابی روش نوین ساخت دیوارها و احیای مناطق ساحلی با استفاده از تكنولوژی ژئوتیوب

ارزیابی روش نوین ساخت دیوارها و احیای مناطق ساحلی با استفاده از تكنولوژی ژئوتیوب ژئو تیوب ژئوسینتتیك تكنولوژی ژئوتیوب احیای مناطق ساحلی حفاظت سواحل روش نوین ساخت دیوار ارزیابی روش نوین ساخت دیوارها و احیای مناطق ساحلی با استفاده از…

بررسی تاثیر فناوری نوین سیستم های اطلاعاتی بر بهبود تصمیم‌گیری مدیران مالی

بررسی تاثیر فناوری نوین سیستم های اطلاعاتی بر بهبود تصمیم‌گیری مدیران مالی فناوری نوین سیستم‌های اطلاعاتی تصمیم‌گیری آمرانه تصمیم‌گیری مشورتی تصمیم‌گیری مشارکتی تاثیر فناوری نوین سیستم های اطلاعاتی بر بهبود تصمیم‌گیری دانلود مقاله مدیریت دانلود مقالات ترجمه شده مدیریت دانلود…

خلاصه کتاب توسعه و تضاد

خلاصه کتاب توسعه و تضاد کلمات کلیدی : خلاصه کتاب توسعه و تضاد رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب توسعه و تضاد کوششی در جھت تحلیل انقلاب اسلامی و مسائل اجتماعی ایران مولف فرامرز رفیع پور به تعداد 11 صفحه…

بررسی عملكرد و رفتار اتصالات تیر به ستون و اعضا مهاربندی در سازه های فولادی

بررسی عملكرد و رفتار اتصالات تیر به ستون و اعضا مهاربندی در سازه های فولادی طرح لرزه ای سازه ها بارگذاری رفت و برگشتی عملكرد و رفتار اعضا مهاربندی عملكرد و رفتار اتصالات تیر به ستون شكل پذیری اعضا در…

ارائه یك فاكتور فراموشی پویا در الگوریتم RLS و بكارگیری آن در شناسایی و ردیابی

ارائه یك فاكتور فراموشی پویا در الگوریتم RLS و بكارگیری آن در شناسایی و ردیابی فاکتور فراموشی RLS ماتریس همبستگی گرادیان MSE رفتن به سایت اصلی

پروپوزال ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS

پروپوزال ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS پروپوزال ارزیابی عملکرد پروپوزال ارزیابی عملکرد مالی پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت…

مقايسه سلامت روان بچه های دختر با مادران شاغل و غيرشاغل

مقايسه سلامت روان بچه های دختر با مادران شاغل و غيرشاغل سلامت روان در دختران سلامت روان در فرزندان سلامت روان در فرزندان زنان شاغل سلامت روان در فرزندان مادران شاغل سلامت روان در فرزندان مادران خانه دار سلامت روان…

پرسشنامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر کیفیت زندگی کاری و تاثیر آن بر رضایتمندی از دیدگاه کارکنان

پرسشنامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر کیفیت زندگی کاری و تاثیر آن بر رضایتمندی از دیدگاه کارکنان پرسشنامه کیفیت زندگی کاری پرسشنامه عوامل موثر بر کیفیت زندگی کاری پرسشنامه کیفیت زندگی کاری از دیدگاه کارکنان پرسشنامه شناسایی عوامل…

خاک های مشکل آفرین و روش های بهسازی آن

خاک های مشکل آفرین و روش های بهسازی آن خاک مسأله دار تزریق بهسازی خاک مقاومت برشی خاک های مشکل آفرین و روش های بهسازی آن بهسازی زمین دانلود مقالات کارشناسی ارشد عمران دانلود مقالات ارشد عمران رفتن به سایت…

پاورپوینت آشنایی با پل سازی

پاورپوینت آشنایی با پل سازی پاورپوینت آشنایی با پل سازی تحقیق آشنایی با پل سازی پاورپوینت پل سازی تحقیق پل سازی پروژه پل سازی پاورپوینت بررسی پل سازی بررسی پل سازی راهسازی طبقه بندی پلها انتخاب محل پل قسمت های…

پاورپوینت تحلیل استراتژیک صنعت چرم در چارچوب مدیریت استراتژیک صنعتی

پاورپوینت تحلیل استراتژیک صنعت چرم در چارچوب مدیریت استراتژیک صنعتی کلمات کلیدی : پاورپوینت تحلیل استراتژیک صنعت چرم در چارچوب مدیریت استراتژیک صنعتی پاورپوینت مدیریت استراتژیک صنعتی گزارشی از صنعت چرم در بازار ایران نگاهی بر تاریخچه صنعت چرم تحلیل…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *