مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری 63 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری 63 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه فرآیند یاددهی یادگیری
مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری
پیشینه تحقیق فرآیند یاددهی یادگیری
پیشینه داخلی فرآیند یاددهی یادگیری
پیشینه خارجی فرآیند یاددهی یادگیری
پیشینه پژوهش فرآیند یاددهی یادگیری
پیشینه نظری فرآیند یاددهی یادگیری
ادبیات نظری فرآیند یاددهی یادگیری
چارچوب نظری فرآیند یاددهی یادگیری

رفتن به سایت اصلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری عنوان این نوشتار است.

 

 

فرایند یاددهی – یادگیری 
در عصر انفجار اطلاعات تأكید بر فرایند یاددهی – یادگیری در تمام حیطه ها ضروری است.  (شواخی و همکاران ، 1386)یادگیری و جریان آن،  یكی از اركان اصلی برنامه تربیتی است.  یادگیری اساس رفتار افراد را تشكیل می دهد.  از طریق یادگیری،  فرد با محیط خود آشنا می شود.  در گذشته تدریس از دیدگاه عده ای از متخصصان تعلیم و تربیت به معنی انتقال معلومات بود.  حال آن كه صاحب نظران جدید تعلیم و تربیت بر این باورند كه معلم باید راه و روش دانستن را به دانش آموزان بیاموزد و به انتقال فرمول ها و معلومات اكتفا نكند.  امروزه نمی توان گفت روشی را كه روز نخست معلم انتخاب می كند باید همواره ثابت بماند زیرا گذشت زمان ایجاد تغییراتی را در این روش الزام آور می سازد. 

 

 

 

 

 هم چنین نمی توان گفت:

 صرف مطالعه كتبی برای معلم خوب شدن كافی است زیرا تجربه بزرگترین آموزگار و پشتیبان انسان است اما در هر صورت چون هدف معلم ارایه هر چه بهتر و بیش تر مطلب به شاگردان است لذا تقریباً همه معلمان تلاش می كنند فضایی در كلاس ایجاد كنند كه برای تمام اعضای آن دوستانه و آموزنده باشد.  جان دیویی،  تأكید بسیاری بر تجربه فرا گیرنده در جریان یادگیری دارد و می گوید: دانش آموز موجودی فعال و كنش گر است كه در محیط خود دخالت می كند و با آن عمل متقابل انجام می دهد.  دانش آموز از طریق فعالیت های خود می آموزد و ذهن خود را از طریق رفتاری كه در آن مشاركت دارد می سازد.  به نظر دیویی وظیفه معلم راهنمایی فكری است و معلم باید عادت كند تفكر را در دانش آموزان پدید آورد.  ژان پیاژه از جمله كسانی است كه بیش از همه به اهمیت روش های فعال پی برد و به كار گیری آنها را توصیه كرد.

 

 

 

 

  او در نوشته های خود همواره بر فعالیت فرا گیرنده در جریان یادگیری تأكید دارد و می گوید:
 وقتی دانش آموز فعال نباشد،  یعنی در وضعیت كنش پذیر قرار داشته باشد،  به صرف شنیدن سخن دیگران چیزی یاد نمی گیرد؛ شناخت هایی كه فرد بدان ها نایل می شود،  حاصل درون سازی فعال اشیاء است  .  جروم برونر (1996) ابداع كننده روش آموزش اكتشافی است.  معتقد است: “قرار دادن پاسخ مستقیم در اختیار دانش آموزان آنان را به كتاب و متن فعلی متكی می كند و موجب می شود ازخود كوشش نشان ندهند.  در نتیجه آنان از یادگیری رضایت خاطر به دست نمی آورند و انگیزه های یادگیری در آنها ضعیف می شود” البته باید خاطر نشان كرد كه هیچ یك از روشهای تدریس به خودی خود خوب یا بد نیستند.  بلكه نحوه و شرایط استفاده از آنها موجب قوت یا ضعف شان می شود.  بروس جویس (2004) در این باره می گوید: دانش آموزان بخش مهمی از محیط یادگیری را شامل می شوند و واكنش های متفاوت نسبت به مدل های گوناگون از خود نشان می دهند.  ساختار شخصیت،  استعداد،  توانایی های ذاتی و آموخته های پیشین دانش آموزان ،  موجب شكل گیری سبك های مختلف یادگیری می شود.  (حسن زاده و همکاران ، 1391)

 

 

 

همچنین اتكینسون و فلیر  رویكردهای یاد دهی – یادگیری را در چهار نوع رویكرد اكتشافی،  رویكرد انتقالی،  رویكرد فرایندی و رویكرد تعاملی قرار داده اند كه به اختصار بیان می شوند.  

رویكرد یاد دهی – یادگیری اكتشافی: در این رویكرد به فراگیران اجازه داده می شود كه خودشان جواب پرسش ها را كشف كنند و بر به كارگیری جدی مواد و وسائل توسط فراگیران تأكید می كند.  

رویكرد یاد دهی – یادگیری انتقالی: این رویكرد بدون درگیر كردن جدی فراگیران در فرایند یادگیری،  پاسخ بیش تر پرسش ها به آنان گفته می شود و دانش آموزان پذیرای اطلاعاتی هستند كه توسط معلم به آنان ارائه می شود.

رویكرد یاد دهی – یادگیری فرایندی: در این رویكرد فراگیر در یادگیری فعالانه شركت دارد.  رویكرد فرایندی به طور عمده بر مهارت هایی مانند مشاهده،  برقراری ارتباط و طبقه بندی تأكید دارد. 

رویكرد یاد دهی – یادگیری تعاملی: این رویكرد به عنوان تركیبی از اجزاء هر یك از رویكردهای قبل در یك چهارچوب است.  در این رویكرد معلم فعالانه در جهت آگاهی یافتن از آنچه كه فراگیران قبلاً فهمیده اند تلاش می كند و آنگاه آنان را به پرسیدن پرسش های علمی تشویق می كند.  (شواخی و همکاران ،  1386)

 

 

 

منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
2- 1- مقدمه 26
2-2-2- مهارت اعضای هیئت  علمی در فرایند یاددهی – یادگیری 60
2-2-2-1- -فرایند یاددهی – یادگیری 60
2-2-2-2-تعریف تدریس 62
2-2-2-3- الگوی تدریس 63
2-2-2-4-مهارت های تدریس 66
2-2-2-5-  طبقه بندی تدریس 68
2-2-2-6- رویکردهای تدریس 72
2-2-2-7-کیفیت تدریس 76
2-2-2-8- چرخه یادگیری 80
2-2-2-9- مهارت اعضای هیات  علمی در چرخه یادگیری 81
2-2-2-9-1- چرخه یادگیری سه گانه 81
2-2-2-9-2-چرخه یادگیری چهارگانه 81
2-2-2-9-3- چرخه یادگیری پنج گانه 82
2-2-2-9-4-چرخه یادگیری هفت گانه 83
2-4-3-پژوهش ها در رابطه با مهارت اعضای هیئت علمی در فرایند یاددهی یادگیری 125
2-4-2-1-پژوهش های خارجی 123
2-4-2-2-:پژوهش های داخلی 124
منابع

مبانی نظری ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب سازمان تامین اجتماعی با DEA

مبانی نظری ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب سازمان تامین اجتماعی با DEA ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی  با DEA ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها مبانی نظری…

ارائه مدل ارزیابی عملکرد با روش تحلیل پوششی داده های فازی

ارائه مدل ارزیابی عملکرد با روش تحلیل پوششی داده های فازی مدل ارزیابی عملکرد سازمان مدل های نوین ارزیابی عملکرد سازمانی انواع مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد سازمان پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان ارزیابی…

دانلود پرسشنامه تنیدگی والدینی آبیدین

دانلود پرسشنامه تنیدگی والدینی آبیدین کلمات کلیدی : پرسشنامه تنیدگی والدینی پرسشنامه استرس والدگری آبیدین پرسشنامه استرس والدگری فرم کوتاه پرسشنامه استرس والدینی پرسشنامه استرس والدینی آبیدین پرسشنامه استرس والدینی psi دانلود پرسشنامه استرس والدگری فرم کوتاه دانلود پرسشنامه استرس…

پرسشنامه ارزیابی ارتباط سرمایه اجتماعی با تسهیم دانش در کارکنان

پرسشنامه ارزیابی ارتباط سرمایه اجتماعی با تسهیم دانش در کارکنان کلمات کلیدی : پرسشنامه تسهیم دانش پرسشنامه سرمایه اجتماعی پرسشنامه ابعاد تسهیم دانش پرسشنامه ابعاد سرمایه اجتماعی پرسشنامه رابطه سرمایه اجتماعی با تسهیم دانش پرسشنامه تسهیم دانش در کارکنان اداره ثبت…

پرسشنامه بررسی تاثیر تبلیغات افواهی بر قصد خرید مشتریان با تاکید بر نقش متغیرهای تعدیل کننده

پرسشنامه بررسی تاثیر تبلیغات افواهی بر قصد خرید مشتریان با تاکید بر نقش متغیرهای تعدیل کننده پرسشنامه تبلیغات افواهی پرسشنامه قصد خرید مشتریان پرسشنامه تاثیر تبلیغات افواهی بر قصد خرید مشتریان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی تاثیر…

اختلال پیش فعالی

اختلال پیش فعالی IEP ADHD اختلال پییش فعال دانلود مقاله اختلال پیش فعالی علل ADHD چیست؟ اضطراب و افسردگی درمان بیش فعالی در كودكان پیش دبستانی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل فروش فایل انجام پروژه…

شناسایی علل تاثیرگذار در بروز انواع بیماری های تنفسی با داده کاوی

شناسایی علل تاثیرگذار در بروز انواع بیماری های تنفسی با داده کاوی دانلود پایان نامه ارشدداده کاوی دانلود پایان نامه داده کاوی تشخیص بیماری های تنفسی با داده کاوی کشف الگوهای پزشکی با داده کاوی سیستم تشخیص بیماری با داده…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه ساختار سازمانی و فناوری اطلاعات 124 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه ساختار سازمانی و فناوری اطلاعات 124 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ساختار سازمانی مبانی نظری فناوری اطلاعات پیشینه تحقیق ساختار سازمانی پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات پیشینه تحقیق رابطه ساختار سازمانی و فناوری اطلاعات…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی 46 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی 46 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری خودكارآمدی تحصيلى ادبیات نظری خودكارآمدی تحصيلى چارچوب نظری خودكارآمدی تحصيلى فصل دوم پایان نامه خودكارآمدی تحصيلى دانلود مبانی نظری خودكارآمدی تحصيلى پیشینه خودكارآمدی تحصيلى پیشینه تحقیق…

رتبه‌بندی اعتباری مشتریان بانک با‌ استفاده از شبکه عصبی با اتصالات جانبی

رتبه‌بندی اعتباری مشتریان بانک با‌ استفاده از شبکه عصبی با اتصالات جانبی ریسک اعتباری نسبتهای مالی رتبه‌بندی اعتباری ریشه میانگین مربعات خطا شبکه عصبی با اتصالات جانبی دانلود مقالات كارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع رتبه‌بندی اعتباری مشتریان بانک با‌ استفاده…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تسهیم دانش

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تسهیم دانش مبانی نظری تسهیم دانش دانلود مبانی نظری تسهیم دانش پیشینه تحقیق تسهیم دانش ادبیات نظری تسهیم دانش فصل دوم پایان نامه تسهیم دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق تسهیم دانش ادبیات و مبانی…

پاسخ سوالات تئوری حسابداری 1 و 2 ساسان مهرانی و غلامرضا کرمی

پاسخ سوالات تئوری حسابداری 1 و 2 ساسان مهرانی و غلامرضا کرمی پاسخ سوالات تئوری حسابداری 1 و 2 ساسان مهرانی و غلامرضا کرمی رفتن به سایت اصلی پاسخ سوالات تئوری حسابداری 1 و 2 ساسان مهرانی و غلامرضا کرمی…

مبانی نظری بررسی فقهی و حقوقی تجدید اعتبار کیفری

مبانی نظری بررسی فقهی و حقوقی تجدید اعتبار کیفری آثار تجدید اعتبار تجدید اعتبار کیفری احكام‌ و مقررات‌ تجدید اعتبار کیفری مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌ مرور زمان در قانون آیین دادرسی کیفری دانلود فصل دوم پایان نامه حقوق…

سیستم گرافولوژی دست نوشته فارسی به کمک کامپیوتر

سیستم گرافولوژی دست نوشته فارسی به کمک کامپیوتر گرافولوژی فارسی تحلیل شخصیت با دست خط گرافولوژی فارسی با استفاده از درخت تصمیم بررسی شخصیت فرد بر اساس دستنوشته فارسی بررسی خصوصیات فردی بر اساس دستنوشته فارسی گرافولوژی دست نوشته فارسی…

پاورپوینت رابطه فرهنگ و شخصيت

پاورپوینت رابطه فرهنگ و شخصيت کلمات کلیدی : پاورپوینت رابطه فرهنگ و شخصيت رابطه فرهنگ و شخصيت تأثير فرهنگ بر شخصيت انواع فرهنگ وشخصیت فرهنگ فلسفي فرهنگ پهلواني فرهنگ جمع گرا فرهنگ فردگرا تفاوت فرهنگ فرد گرا و جمع گرا…

ارکان حقوقی و فقهی سرقت و بازشناسی آن از مفاهیم مشابه

ارکان حقوقی و فقهی سرقت و بازشناسی آن از مفاهیم مشابه ارکان جرم سرقت ارکان حقوقی جرم سرقت ارکان فقهی جرم سرقت سرقت در فقه اهل سنت سرقت در فقه امامیه مفاهیم مشابه سرقت پایان نامه سرقت دانلود پایان نامه…

پاورپوینت آشنایی با حقوق معلولان در سازمان ملل و کنوانسيون جهانی حقوق افراد دارای معلوليت

پاورپوینت آشنایی با حقوق معلولان در سازمان ملل و کنوانسيون جهانی حقوق افراد دارای معلوليت کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با حقوق معلولان در سازمان ملل و کنوانسيون جهانی حقوق افراد دارای معلوليت پاورپوینت حقوق معلولان در سازمان ملل پاورپوینت…

پاورپوینت بررسی مديريت تعارض و تصميم گيري خلاق

پاورپوینت بررسی مديريت تعارض و تصميم گيري خلاق پاورپوینت مديريت تعارض و تصميم گيري خلاق تحقیق مديريت تعارض و تصميم گيري خلاق تعارض در سازمان نظريه سنتي تعارض تعارض مخرب نظريه رفتاري تعارض تعارض سازنده ريشه هاي تعارض انواع تعارض…

طلاق بر مبنای عسر و حرج زن

طلاق بر مبنای عسر و حرج زن عسر و حرج قاعده عسر و حرج ماده 1130 قانون مدنی مصادیق عسرو حرج موجبات طلاق بر اساس قانون مدنی رابطه قاعده عسر وحرج با سایر احكام شرعی مقاله قاعده عسر و حرج…

سببیت در قتل های موجب مجازات در قانون مجازات اسلامی جدید 1392 و مبانی فقهی آن

سببیت در قتل های موجب مجازات در قانون مجازات اسلامی جدید 1392 و مبانی فقهی آن تسبیب در قتل تسبیب در حقوق مدنی قاعده تسبیب در حقوق ایران تسبیب در قتل در فقه امامیه تسبیب در قانون مجازات اسلامی سببیتدر…

بررسی مرور زمان کیفری از دیدگاه فقه و حقوق (آپدیت شده)

بررسی مرور زمان کیفری از دیدگاه فقه و حقوق (آپدیت شده) تعریف مرور زمان مرور زمان چیست انواع مرور زمان جرایم مشمول مرور زمان مرور زمان در دعاوی حقوقی مرور زمان در قانون آیین دادرسی کیفری مرور زمان در آیین…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهزیستی روان شناختی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهزیستی روان شناختی مبانی نظری بهزیستی روان شناختی پیشینه بهزیستی روان شناختی دانلود مبانی نظری بهزیستی روان شناختی پیشینه تحقیق بهزیستی روان شناختی ادبیات نظری بهزیستی روان شناختی فصل دوم پایان نامه بهزیستی روان شناختی…

مقاله مدیریت زمان

مقاله مدیریت زمان زمان اولویت مدیریت زمان بهبود كیفیت وقت حوزه كسب و كار دانلود مقاله مدیریت زمان سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه رشته مدیریت…

مبانی شبکه های عصبی مصنوعی ساختارها، الگوریتم ها و کاربردها

مبانی شبکه های عصبی مصنوعی ساختارها، الگوریتم ها و کاربردها شبکه های عصبی مصنوعی شبكه هاي عصبي مصنوعي چيست پایان نامه شبکه های عصبی مصنوعی doc پایان نامه شبکه های عصبی مصنوعی دانلود پایان نامه شبکه های عصبی مصنوعی پایان…

مقاله رشته صنایع با عنوان فرش دستباف

مقاله رشته صنایع با عنوان فرش دستباف فرش صنعت فرش فرش دستباف تاثیر فرش در اشتغال زایی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *